Dijital Pazarlama Nedir? Dijital Pazarlama Avantajları Nelerdir?
Ağustos ayını ortaladığımız bir haftanın son iş gününden hepinize merhaba Sevgili Novarge Ailesi. Bugün sizlerle, yaşadığımız teknoloji dünyasında firma ya da markaların dijital ortamdaki pazarlama süreci olan “Dijital Pazarlama” konusundan bahsedeceğiz.
Gün be gün teknolojinin hayatımıza daha fazla dahil olmaya başladığı bir süreçten geçiyoruz. Günümüzün büyük bir çoğunluğunda söz sahibi olan sosyal medya ve internet akımı yalnızca var olmakla kalmayıp, yaşamsal faaliyetlerimizi de şekillendirmeye devam ediyor. Örneğin pandemi gibi olağanüstü koşulların yarattığı teknoloji ihtiyacı eğitim, kariyer, alışveriş, pazarlama gibi birçok konuda geleneksel faaliyetlerin yeni medyaya uyum sağlamasını kolaylaştırdı.
Son zamanlarda teknolojinin de hakimiyetiyle internet kullanımının en fazla seyrettiği durumlardan biri de alışveriş ve pazarlama süreci oldu. Pandemi gibi olağanüstü koşullar ve günlük yaşam temposunun neden olduğu internet yoluyla alışveriş süreci, devamlı bir hal alarak geleneksel anlayış stillerini büyük ölçüde yeni medyaya bıraktı. Bu sayede insanlar internet ağları üzerinden zaman ve mekân fark etmeden alışverişlerini tek bir tıklama ile yapmaya başladılar. İnternet ağları üzerinden yapılan alışveriş yoğunluğu da beraberinde dijital pazarlama adı verilen süreci getirdi.
Novarge’de bugün; yaşadığımız teknoloji dünyasında firma ya da markaların dijital ortamdaki pazarlama süreci olan “Dijital Pazarlama” konusunu araştırdık. Gelin, birlikte değerlendirelim.
Dijital Pazarlama Nedir?
Dijital pazarlama, internet ağlarında ürün ve çeşitli marka hizmetlerinin tanıtılabileceği, geleneksel pazarlama anlayışına göre birçok avantajı beraberinde getiren bir yöntemdir. Günümüz teknolojisiyle birlikte en yenilikçi ve gelişmiş pazarlama sistemini oluşturan dijital pazarlama sosyal medya, internet ve mobil platformları bir pazar alanı olarak kullanır.
Dijital pazarlama yönteminde marka ve şirketlerin ön planda olması, rakiplerinden daha fazla kullanıcıya ulaşması için bir ön koşuldur. Markaların dijital pazarda rakiplerinden ön plana çıkması için iyi bir profil, ikna edici pazarlama yöntemi ve arama motoru optimizasyonları (SEO) önem kazanır. Dijital pazarlama yapan markalar, dijital kanallar (sosyal medya, internet ve mobil platformlar) üzerinde gerekli optimizasyonları gerçekleştirerek bir görünürlük sağlayabilirler.
Dijital Pazarlama Avantajları Nelerdir?
Teknolojinin gelişmesiyle gün be gün popülerliği artan dijital pazarlamanın, marka ve bireysel alanda sağladığı birçok avantaj bulunur.
Dijital pazarlama;
- Geleneksel yöntemlere göre daha az masrafla daha fazla iş gücünün sağlanması için ideal bir yöntemdir.
- Sosyal ağlar bünyesinde görülen tıklanma sayıları sayesinde herhangi bir olumsuzluk durumu anında fark edilir ve gerekli tedbirler alınır.
- Müşteri ve marka arasında iletişimi her daim mümkün kılar. E-posta, mesaj, arama ve yorum gibi yöntemler sayesinde kısa sürede marka ve müşteri arasında iletişim kurulabilir.
- İnternet reklamları sayesinde müşterilerin markanın web sitesine yönlendirilme süreci oldukça kolaydır.
- Eğlenceli ve bilgi verici içerikler sayesinde müşterinin marka hakkında bilgi sahibi olma süreci kolaylaşır.
- Müşteriye yönelik bilgi edinmek ve güvenli alışverişi sağlamak oldukça kolaydır.
- Müşteri davranışları ve istekleri kolayca analiz edilebilir.
- Reklam kampanyaları ve arama motoru optimizasyonları sayesinde rakip firmalardan daha önde yer almak mümkündür.
Novarge’de bugün; yaşadığımız teknoloji dünyasında firma ya da markaların dijital ortamdaki pazarlama süreci olan “Dijital Pazarlama” konusundan bahsettik. Bir sonraki yazımızda görüşmek üzere hepinize sağlıklı, başarılı ve mutlu bir hafta sonu diliyorum Sevgili Novarge Ailesi.
Unutmayın, her şey geleceğiniz için!
ELİF AKSÜT
Yorum Yaz