Dış Ticaret Uzmanı Ne İş Yapar? Görev ve Sorumlulukları Nelerdir?
Dış Ticaret Uzmanı Ne İş Yapar? Görev ve Sorumlulukları Nelerdir?

Dış Ticaret Uzmanı Ne İş Yapar? Görev ve Sorumlulukları Nelerdir?

KARİYER

Son dönemin dikkat çeken mesleklerinden olan Dış Ticaret Uzmanlığı ve Dış ticaret uzmanının görev ve sorumluklarının ne olduğunu bu yazımızda mercek altına alıyoruz.

Öncelikle dış ticaret uzmanının kim olduğuna bakalım. Dış ticaret uzmanı; uluslararası piyasalarda ticaret yapmakta olan şirketler için ürünlerin ya da hizmetlerin satışına kadar olan bütün süreçleri yöneten kişidir. Bu görevi üstlenen kişiler bağlı bulunduğu şirkete ait olan ürünlerin; tanıtımlarını, pazarlamasını, satışını, gümrük ve lojistik dahil olmak üzere bütün süreçlerini organize etmektedirler. Bu yüzden bir dış ticaret uzmanı olmak isteyen bireylerin özellikle sorumluluk ve aidiyet duygusunun gelişmiş olması, bireysel ve grup ilişkilerini iyi yönetmeleri, satış ve pazarlama ile alakalı teknikleri iyi bilmesi ve mevzuata tam olarak hâkim olması beklenir. Ayrıca dış ticarette önemli olan unsurlardan biri de yabancı dil bilgisidir.

Dış Ticaret Uzmanı Ne İş Yapar? Görev ve Sorumlulukları Nelerdir?

Dış ticaret uzmanının en önemli görevi ürünlerin ithalat ve ihracat aşamalarının sağlıklı bir biçimde sürdürülmesini sağlamaktır. Tabi ki dış ticaret uzmanının tek görevi bu değildir. Bu uzmanların yapması gereken pek çok görevler vardır. Bunlardan bazıları şöyledir:

- Şirketin anlaşma yaptığı yurt dışındaki ortaklar ile gerçekleştirilen ticaretin ulusal ve uluslararası mevzuatlara uygun olarak düzenlenmesini ve devamında işleyişin kurallara uygun olarak devam etmesini sağlamak,

 

- Uluslararası ticaret ve lojistik alanlarına hâkim olmak ve bu sahalarda başarılı olabilmek,

- Ürünün satışı ile alakalı hedefleri tespit etmek, bu hedeflere erişebilmek adına kullanılacak olan tanıtım ve pazarlama envanterlerini ortaya koymak, konu ile alakalı pazarlama ve tanıtım etkinlikleri ve süreçlerini planlayıp bunları yönetmek,

- Etkinliklerle alakalı satış raporlarını düzenlemek, değerlendirmeye tabi tutmak ve sonuçlar çıkarmak,

- Pazara giriş şartları ile beraber pazarlamanın kurallarını tespit etmek,

- Dış pazarlardaki koşuları araştırmak, durumları analiz etmek ve yeni güvenilir pazarları belirlemek,

- Mevcut müşterilerle olası müşterilerin bütün ticari faaliyetlerini devam ettirip yönetmek,

- Yurtdışında organize edilen fuar katılım çalışmaları ile alakalı detaylı planlar yapmak ve planların işleyişini yönetmek,

- Sadece kendi ürün ve çalışmalarını değil, rakip hizmetleri ve piyasadaki önemli firmaları da takip edip farklı stratejiler belirlemek,

Yurtdışı satışlarına yönelik olarak reklam, PR ve bunlarla beraber markalaşma çalışmalarını izlemek ve aynı zamanda yönetmek.

 

Dış Ticaret Uzmanında Hangi Özellikler Olmalı?

Şirketler sattıkları ürünlerin özelliklerine, anlaşma yaptıkları ülkelere ya da ekonomik şartlara göre dış ticaret uzmanında farklı özellikler arayabilirler. Ama genel anlamda dış ticaret uzmanlarında olması gereken bazı ortak özellikler vardır. Bunlar genel kabul gören ve olmazsa olmaz özelliklerdir. Bahsettiğimiz bu özelliklerden bazıları şöyledir:

- Mevzuata hâkim olmalı, uluslararası hukuk kurallarına ve gümrük, iktisat gibi dış ticarette çok önemli olan alanları çok iyi bilmeli,

- Yeri geldiğinde ofis ortamında yeri geldiğinde de sahada aktif bir şekilde çalışabilmeli,

- Dış ticaret ile alakalı yayınları takip edip, kendini güncel tutmalı ve gerçekleşen gelişmelere hâkim olabilmeli,

- Stresli zamanlarda kriz yönetimini iyi bir şekilde sürdürebilecek yapıda olabilmelidir.

- Üst düzey iletişim becerilerine sahip olup ikili ilişkilerde ikna kabiliyeti yüksek olmak,

Yorum Yaz

Benzer İçerikler