Novarge Premium
Marka Yönetimi Uzmanlık Eğitimi Nedir?

Marka Yönetimi Uzmanlık Eğitimi Nedir?

İŞ HAYATI

Marka Yönetimi Uzmanlık Eğitimi, ürün kalitesini ve marka popülaritesini yükseltecek elemanlar yetiştirir. Marka direktörlüğü, firmaya ilişkin detayların standardını belirlemektir. Ürün, ambalaj, üretim ekipmanları, depolama, satış ve pazarlama marka yönetimine dahildir.

Genel müdür ve marka yöneticisi karıştırılmamalıdır. Müdürler, marka için yeni standartlar oluşturabilir. Marka yöneticisi mevcut koşulları sürdürmek ve bunlara bağlı stratejiler geliştirmekten sorumludur. Marka yöneticisi eğitiminin kapsadığı konular şöyledir:

● Marka Kavramı: Markanın taşıması gereken özellikler açıklanır.

● Marka Stratejisi: Üretim, pazarlama, satış, lojistik, yatırım arasındaki bütünlük incelenir.

● Pazarlama: Ürün tanıtım metotları incelenir.

● Tüketici Kitleleri: Bölgesel ve küresel bazda tüketici eğilimleri raporlanır. 

● Dünya Genelindeki Ticaret Yönelimleri: Ürün çeşitlendirmeye rehber olacak esaslar gözlemlenir.

● Veri Toplama Yöntemleri: Saha faaliyetlerinin takibi hakkında bilgi paylaşılır.

● Sosyal Medyanın Sektörel Kullanımı: E – ticaret hakkında temel eğitim verilir.

● Markalaşma Unsurları: Slogan, logo, ambalaj ve tema renginin hedef kitleye olan etkisi açıklanır.

Marka Yönetimi Uzmanlık Eğitimi Nasıl Alınır?

Marka yönetimi eğitimi almak için, üniversite akreditasyonuna sahip sertifika kurumları idealdir. Onaylı eğitim standartlarına sahip kurumlar, dekan imzalı yeterlik belgesi sunabilir. Marka yönetimi uzmanlık eğitimi özel meslek kurslarından alınır.

Kurs içeriğini düzenleyen yönetmelikler bulunmaz. Ders adları değişkendir. Kursların ortak özelliği, stratejiye odaklanmalarıdır. Kursiyerler üretim, satış ve pazarlamada  uygulanabilecek stratejileri öğrenir. Sertifika sınavlarında taban puan çoğunlukla 70’tir.

Marka Yönetimi Departmanı Ne İş Yapar?

Marka direktörlüğü takım işidir. Pozisyon adayları çoğunlukla büyük firmalarda istihdam edilir. Hizmet kapasitesi, marka yönetim ihtiyacını etkiler. Marka yöneticisi orta düzey idarecidir. Ekibinde grafik tasarımcıları, anketörler, mühendisler, iktisatçılar bulunabilir. Marka yöneticisinin görevleri şunlardır:

● İdarecilerle devamlı irtibat kurar.

● Yeni planların gerçekleşmesi için projelendirme yapar.

● Faaliyetlerin başarı düzeyini takip eder.

● Satış, kâr, zarar grafikleri oluşturur.

● Kitle yönelimlerini araştırır.

● Marka yenilenmesi gerektiğinde logo, slogan, isim belirler.

● Ürün standartlarının korunmasını sağlayacak imkanlar geliştirir.

● Üretim, ambalajlama, depolama, satış, nakliyat sürecini izler.

● Müşteri dönütlerini değerlendirir.

● Marka içindeki koordinasyonu denetler.

● Reklam projeleri oluşturur. Reklam ajanslarıyla iletişim kurar.

Marka Yöneticisi Olmak İçin Hangi Bölüm Okunmalıdır?

Marka yönetim uzmanlık eğitimi diploma yerine geçmez. Üniversitelerin dört yıllık Maliye, İktisat, İşletme, Bankacılık, Kamu Yönetimi, Reklam ve Pazarlama bölümlerinden mezun olmak avantajlıdır. Orta ve küçük ölçekli firmalar, dijital pazarlama mezunlarına öncelik tanıyabilir.

Sahada ve sanal mecralarda aktif firmalar, matematiksel düşünebilen adaylar ister. Gelişmekte olan firmalar sosyal medyaya ağırlık verir. Saha faaliyetlerinde üstünlük kurmak zordur. Dijital ticaret henüz yaygınlaştığından, sanal mecra dengeli rekabet oluşturabilir.

Marka direktörü olmak için matematik bilgisi şarttır. Temel düzeyde dijital pazarlama, foto tasarım ve editörlük donanımı önemlidir. Yöneticilik vasfı taşımak, özgüvenli ve yaratıcı olmak gerekir. Marka yönetimi uzmanlık eğitimi takım disiplini aşılar.

Marka Yönetimi Aşamaları Nelerdir?

Marka müdürü 4 aşamalı bir süreç izler. Bunlar planlama, örgütleme, koordinasyon ve takiptir. Planlama, üretimden teslimata kadar olan süreci kapsar. Hammadde seçimi, üretim ve paketleme koşulları, depo imkanları ve nakliyat hakkında plan yapılır.

Örgütleme, farklı birimlerin tek doğrultuda görevlendirilmesidir. Ürünün fabrikada hazırlanması, ambalaj tasarımı, depolanması değişik birimlerle mümkündür. Koordinasyon, kalite kontrolü odaklıdır. Vaat edilen standartların ürüne uygunluğu irdelenir.

Takip, en kapsamlı aşamadır. Ürünü fabrikadan tüketiciye ulaştıran evreler izlenir. Her aşama belli sürelere sahiptir. Takip aşamasında süre yoktur. Marka yöneticisi daima gözlem yapar. Marka yönetimi uzmanlık eğitimi kontrol becerilerine ağırlık verir. Pozisyonun maaş düzeyi çoğunlukla yüksektir.

Yorum Yaz

Benzer İçerikler