Novarge Premium
Renkler ve Zihnin Ahenkli Birlikteliği

Renkler ve Zihnin Ahenkli Birlikteliği

NOVARGE'DEN

Karın huzurlu yüzüyle doyasıya tanıştığımız bir hafta başından hepinize merhaba Sevgili Novarge Ailesi. Bugün, hayatımızın her alanına hitap eden renklerden ve zihinde oluşturduğu etkilerden bahsedeceğiz.

Hayatımızın her alanında renklere yer veriyoruz. Gökyüzünün mavisinden, toprağın karasına kadar yaşamın her alanında bizleri rengarenk bir dünya karşılıyor. Renkler sadece göz duyumuza hitap etmekle kalmayıp, zihin dünyamıza da birçok etkide bulunuyor. Örneğin, pembenin huzurlu ve sakin havası ile ruhumuzu dinlendirirken; siyahın melankolik havasıyla kendimizi bir anda mistik bir dünyanın içerisinde bulabiliyoruz.

Günümüzde dijital pazarlamada ve reklamcılıkta renklerin insan zihnindeki etkilerine sıklıkla başvuruluyor. Hatta birçok marka, logolarını ve mekanlarını renklerin özelliklerine göre tercih ediyor.

Fast food gıda şirketlerinin logolarını ve logoda ağırlıklı olarak kullandıkları rengi düşünün. Sadece bir gıda firmasını düşünürken bile aklınızda ilk olarak “kırmızı” rengi beliriyor değil mi? Tam olarak burada renkler ile zihnin ahenkli birlikteliği devreye giriyor. Kırmızı rengi zihinde açlık hissini uyandırıyor. Bu sebeple birçok gıda firması logolarında kırmızı rengi ağırlıklı olarak tercih ediyor ve müşterilerinin açlık hissine hitap etmeye çalışıyor. Aynı zamanda, fast food markalarının mekanlarında kullandıkları rengin de kırmızı olduğunu biliyoruz. Kırmızı ağırlıklı iç mekanlar özellikle tokluk hissine ulaşıldığında mekânda fazla kalınmasını engelliyor. Böylece fast food şirketleri kısa süreli müşteri hizmeti ile amaçlarına doğrudan ulaşmış oluyor.

Kırmızı rengin gıda sektöründe yarattığı gücü gördük. Gelin, diğer renklerin özelliklerine değinelim.

Renklerin Anlamları

Beyaz

Temizlik, saflık ve duruluğu ifade eder. Aynı zamanda kalıcılığı ve sabitliği de sembolize eden beyaz rengi özellikle iş görüşmelerinde ve iş ortaklık görüşmelerinde kullanıldığında kalıcı bir iş anlaşması düşüncesini uyandırmada etkilidir. Saflığın, duruluğun ve kalıcılığın sembolize edildiği alanlarda beyaz renk sıklıkla kullanılır.

Kahverengi

Kahverengi rahatlık ve konforu sembolize eder. Aynı zamanda insanların hızlı hareket etmesini sağlayan kahverengi, fast food restoranların sandalyelerinde sıklıkla kullanılır. Rahat ve dürüst olarak bir insanın sizinle konuşmasını istiyorsanız giysilerinizde kahverengiye yer verebilirsiniz. Kahverengi kullanıldığı alanda rahatlığı çağrıştırır. Ancak, kahverenginin geçicilik gibi bir çağrışımı da mevcuttur. Bu yüzden özellikle iş görüşmelerinde kahverengi giyilmesi tavsiye edilmez.

Yeşil

Doğayı sembolize eden yeşil, rahatlık ve huzurun rengi olarak bilinir. Vejetaryenliği temsil eden yeşil rengi, özellikle kasaplarda ve et restoranlarında kullanılmaz. Yeşil, güven vericiliği ile bankaların logolarında ve iç dekorlarında kullanılır. Hastanelerde de sıklıkla kullanılan yeşil renginin şifalandırıcı ve rahatlatıcı özelliği özellikle insan sağlığı için oldukça etkilidir.

Siyah

Hırs, güç ve istikrarın rengi olan siyah, zihinde kararlılığı çağrıştırır. Konsantrasyon özelliği ile de bilinen siyah rengin iş görüşmelerinde ve mülakatlarda kullanımı, hırsın ve iş istikrarının göstergesi olarak olumlu bir izlenim bırakır.

Mor

Zarafet ve asaletin rengi olan morun özellikle mistik ve ruhsal bir çağrışımı vardır. Mistik alanlarda kullanımı oldukça yaygın olan mor renginin sanatsal bir yaratıcılık çağrışımı mevcuttur.

Gri

Ciddiyeti ve hareketsizliği temsil eden gri renk, diplomatik ve ağırlığı ile bilinir. Devlet kurumlarında ve askeriyede sıklıkla kullanılan gri renk, ciddiyeti ve iş önemini temsil eder.

Mavi

Sakinleştirici özelliği ile kan akışını yavaşlatan mavi renk, güven ve sorumluluk duygularını harekete geçirir. İştahı azaltan etkisi ile mavi renk, gıda şirketlerinde ve mekanlarında kullanılmaz. Sorumluluk hissi uyandıran mavi renk özellikle banka gibi iş yerlerinde kullanılır.

Novarge Renk Gorselleri

Sarı

Dikkat çekiciliğin ve enerjinin bir temsili olan sarı rengi, heyecanlı ve canlı mekanlarda kullanılır. Özellikle taksilerin sarı kullanımının sebebi dikkat çekmektir. Sarı aynı zamanda geçiciliğin ve ölümün bir sembolü olduğu için iç mekanlarda kullanımı sakıncalıdır.

Turuncu

Enerjinin ve canlılığın bir rengi olan turuncu neşeyi ortaya çıkartır. Turuncu aynı zamanda fark edilmenin bir rengidir. Turuncu kullanılan bir ürün, “herkes için” imajını verir.

Pembe

Sevginin ve duygusallığın bir rengi olan pembe, karşılıksız sevgiyi ifade eder. Anaç bir duyguyu çağrıştıran pembe renk özellikle dekorasyon ürünlerinde ve kişisel bakım markalarının tanıtımlarında kullanılabilir.

Lacivert

Otoritenin ve sağlamlığın bir göstergesi olan lacivert rengi zihni kullanmayı temsil eder. Şirketlerde gri renk ile kullanımları oldukça yaygındır.

Bronz

Çağrıştırdığı duygular ile bronz renk tonları negatif bir etki yaratır ve tepki almaya sebep olabilir. Parayı ve altını çağrıştıran bronz renk, banka reklamlarının yazı karakterlerinde kullanılır.

Novarge’de bugün renklerin anlamlarına ve zihinde yarattıkları duygu değişimlerine değindik. Bir sonraki yazımızda görüşmek üzere hepinize sağlıklı, başarılı ve mutlu bir hafta diliyorum Sevgili Novarge Ailesi.

Unutmayın, her şey geleceğiniz için.

ELİF AKSÜT

Yorum Yaz

Benzer İçerikler