Novarge Premium
Teknolojinin Gelişen Yüzü: Sosyal Medya Dili

Teknolojinin Gelişen Yüzü: Sosyal Medya Dili

KARİYER

Haziran ayının ilk haftasının son iş gününden hepinize merhaba Sevgili Novarge Ailesi. Bugün sizlerle, teknoloji çağında yaşam alanlarının büyük kesimine hitap eden sosyal medyanın dili konusundan bahsedeceğiz.

Teknolojiyle birlikte hayatımıza giren internet ağları, yaşamsal faaliyetlerimizin tümüyle değişime yüz tutmasına olanak sağladı. Günlük rutinlerimizin yanında kişisel ihtiyaçlar ve gelişim düzeyleri de internet ağlarının bünyesinde gerçekleşebilecek bir donanımla şekillenmeye başladı. Günümüzde eğitimden iş olanaklarına kadar internet bünyesinde gelişen rutinler, beraberinde iletişim gibi yaşamsal faaliyetlerin de dönüşümünü gerçekleştirdi.

Sosyal Medya Dili

İletişim ağlarının internet bünyesinde gerçekleşmesi üzerine çeşitli sosyal medya platformları, insanların etkileşiminin en yüksek seviyede gerçekleştiği bir platform şekline büründü. Dünyanın her yeriyle kolay ve hızlı bir iletişimi mümkün kılan sosyal medya, yaygın kullanım ve popülerlik çerçevesinde kendine özgü bir “sosyal medya dilini” şekillendirdi.

Novarge Uzaktan Eğitim Merkezi olarak, teknoloji çağında yaşam alanlarını şekillendiren sosyal medya dilini ve yenilikçi iletişim düzeylerini araştırdık.

Sosyal Medya Dili Nedir?

İnternetin ortaya çıkışı ve gelişim evresiyle birlikte kullanımı yaygınlaşan sosyal medya platformlarında kullanılan dil, günlük yaşamda kullanılan dili de etkisi altına alarak yeni bir iletişim biçiminin ortaya çıkmasını ve kendi öz kalıplarını oluşturmasını sağladı. Sosyal medya dili, günlük hayatta kullanılan dili etkisi altına alarak yeni kavramlar üretilmesini ve iletişim biçimlerinin şekillenmesini sağlayan bir dil türü olarak tanımlanabilir.

Sosyal medya dili günümüzde yeni bir iletişim biçimi olarak kabul ediliyor. Sosyal medya vasıtasıyla gelişen yeni bir dil ile çeşitli kelimeler ve semboller kullanılmaya başlanmış ve bu süre beraberinde yeni bir dil türünün doğmasına olanak sağlamıştır. Sosyal medya dilinde yer bulan ve günümüz dil ailesine çeşitli katkılar sağlayan birçok kuram mevcuttur.

Sosyal Medya Dili

Türeyen Yeni Kelimeler

Sosyal medyanın yaygınlaşması üzerine sosyal medya kullanıcıları kendilerine ayrı bir dil oluşturmaya başladı. Bu dilin içerisine yabancı kelimeler, popülerleşmiş kalıplar ve türemiş yeni sözcükler de eklenerek günümüzde kullanılan sosyal medya dilinin temellerini oluşturdu.

Örneğin günümüzde sosyal medya platformlarında kullanılan bazı cümlelerin içerisinde yabancı kelimelerin, türemiş sözcüklerin ve popüler kalıpların kullanıldığını gözlemliyoruz. Kimi zaman anlamakta zorlansak da çoğu sosyal medya kullanıcısı tarafından bu tür yeni bir dil kullanımı “popülerlik” çerçevesinde değerlendirerek, kullanılmaya başlanıyor.

Sosyal medyada türeyen yeni bir dil ailesi içerisinde bulundurduğu yabancı sözcükler ile dilin gelişimine katkı sağlasa da Türkçe kelimelerin unutulmasına ve yanlış anlaşılmasına neden oldu.

Sosyal Medya Dili

Eksilen Harfler

Sosyal medyanın insanoğlu tarafından oldukça aktif kullanılmaya başlandığı günümüzde, hız çağıyla birlikte adeta zamanla bir mücadele gerçekleştiriyoruz. Sosyal medyada daha hızlı olan beğeniyi kazanırken, haber niteliği taşıyan platformlarda önceliği elde eden popülerliğin de içerisinde yer alıyor. Hal böyle olunca sosyal medya kullanıcılarının hızlı paylaşımları beraberinde dilin bazı harfleri kaybetmesine ya da yanlış kullanımına neden olabiliyor.

Sosyal medyanın yeni dili kapsamında eksik harflerle kurulan cümleler erişkin bireyler tarafından doğruluğu çerçevesinde değerlendirilse de son zamanlarda internet kullanımı yaygınlaşan çocukların dil kullanımını olumsuz yönde etkiliyor.

Sosyal Medya Dili

Değişken İletişim Biçimleri

Günümüzde gelişen internet teknolojisiyle birlikte şirketlerin ve kurumların pazar yerlerini artık sosyal medya platformları oluşturmaya başladı. Geçmişte yalnızca bireylerin anılarına yer veren profiller, günümüzde şirketlerin pazarlama stratejileri ekseninde ürün içeriklerine ve satış özelliklerine yer veriyor. Hal böyle olunca sosyal medyada kullanılan kalıplaşmış sosyal medya dili, içerisine pazar stratejilerinin özelliklerini de dahil etmeye başladı.

İnternetin yaygın olmadığı zamanlarda mağazalarda müşteriyle bizzat iletişime geçen kurumlar, sosyal medya platformları vasıtasıyla kendilerine yeni bir dil oluşturarak, internet vasıtasıyla müşterilerine ulaşmayı benimsiyor. Bu süreç de beraberinde sosyal medya dilinin arz-talep dengesini içerisinde barındıran yeni kalıplara bürünmesini beraberinde getiriyor.

Sosyal Medya Dili

Kısalan Sözcükler

Sosyal medya platformlarında iletişim vasıtasıyla gelişen yeni bir dil ailesinin içerisinde yabancı sözcüklerle birlikte, kısaltılmış kelimeler de yer alıyor. Erişkin bireyler tarafından anlaşılması zor olsa da özellikle gençler tarafından yabancı kelimelerin kısaltılmış halleri bir kalıp olarak kullanılıyor ve sosyal medya dili içerisinde yerini alıyor.

Örneğin;

  • YOLO: “you only live once.” Özgürlük ve cesaretli bir yaşam.
  • AFAIK: “as far as I know.” Bildiğim kadarıyla…
  • FOMO: “fear of missing out.” Asosyallik.
  • FTW: “for the win.” Kazanmak için oynamak.
  • ILY: “I love you.” Seni seviyorum.
  • LOL: “laughing out loud.” Kahkaha atmak.

 

Sosyal Medya Dili

Novarge’de bugün; teknoloji çağında yaşam alanlarının büyük kesimine hitap eden sosyal medyanın dili konusundan bahsettik. Bir sonraki yazımızda görüşmek üzere hepinize sağlıklı, başarılı ve mutlu bir hafta sonu diliyorum Sevgili Novarge Ailesi.

Unutmayın, her şey geleceğiniz için!

ELİF AKSÜT

Yorum Yaz

Benzer İçerikler